Dla pacjenta
Niepubliczny Zakład Opieki Zdrowotnej Przychodnia Medycyny Rodzinnej udziela świadczeń medycznych pacjentom w trybie planowym, jako kontynuacja rozpoczętego leczenia oraz pacjentom rozpoczynającym leczenie po wpisaniu na listę oczekujących.
Na listę oczekujących wpisywani są pacjenci oczekujący na udzielenie świadczenia jeżeli świadczenie nie może być udzielone w dniu zgłoszenia.
Rodzaj porady | Sposób zapisu | Wymagane dokumenty |
---|---|---|
Pierwszorazowa | Osobiste zgłoszenie pacjenta lub za pośrednictwem osób trzecich w NZOZ PMR | skierowanie, aktualny dowód ubezpieczenia, elektroniczna karta ubezpieczenia zdrowotnego |
Kontrolna | Osobiste zgłoszenie pacjenta, telefoniczne lub za pośrednictwem osób trzecich | aktualny dowód ubezpieczenia, elektroniczna karta ubezpieczenia zdrowotnego |
Przyjęcie w trybie nagłym | W przypadku nagłego zachorowania lub nagłego pogorszenia stanu zdrowia, świadczenie w poradni specjalistycznej winno być zrealizowane w trybie nagłym. Decyzję o przyjęciu pacjenta w trybie nagłym podejmuje lekarz | aktualny dowód ubezpieczenia, elektroniczna karta ubezpieczenia zdrowotnego |
Pacjent nieubezpieczony | Osobiste zgłoszenie pacjenta, telefoniczne lub za pośrednictwem osób trzecich | dowód osobisty |
Umieszczenie na liście oczekujących odbywa się zgodnie z określoną kategorią medyczną i według kolejności zgłoszeń. Planowany termin udzielenia świadczenia oznaczony jest poprzez wskazanie daty: dzień, miesiąc i rok planowania. Pacjent otrzymuje pisemną informację o wyznaczonym terminie wykonania świadczenia (porady).
W razie wystąpienia okoliczności, których nie można było przewidzieć w chwili ustalania terminu świadczenia opieki zdrowotnej, a które uniemożliwiają zachowanie terminu wynikającego z listy oczekujących, Niepubliczny Zakład Opieki Zdrowotnej, Przychodnia Medycyny Rodzinnej poinformuje o tym fakcie pacjenta podając nowy termin porady. Dotyczy to również przesunięcia terminu na okres wcześniejszy. Jeżeli pacjent odwoła wizytę lekarską, ponieważ w wyznaczonym terminie nie może się stawić z powodów osobistych (np. urlop, pobyt w sanatorium) lub medycznych (np. konieczność wykonania innych procedur, szczepień lub choroby) NZOZ Przychodnia Medycyny Rodzinnej dokona zmiany planowanego terminu udzielenia świadczenia.
Pacjent ma obowiązek niezwłocznego powiadomienia NZOZ Przychodnia Medycyny Rodzinnej w przypadku rezygnacji z zaplanowanego świadczenia. W przypadku kiedy pacjent nie stawi się w wyznaczonym terminie bez powiadomienia, zostaje skreślony z listy oczekujących na to świadczenie.
Informację niniejszą podano do wiadomości na podstawie § 11 ust. 4 pkt. 9 Rozporządzenia Ministra Zdrowia z dnia 6 maja 2008r. w sprawie ogólnych warunków umów o udzielaniu świadczeń opieki zdrowotnej (Dz.U. 2008 nr 81 poz. 484).